Jump to content
UnitySpain

pioj

Admins
  • Content count

    3,218
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    143

pioj last won the day on February 16

pioj had the most liked content!

Community Reputation

778 Excellent

About pioj

  • Rank
    Leyenda
  • Birthday 06/29/1980

Profile Information

  • Especialidad
    Diseñador

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. pioj

    Ayuda con programación pls :)

    Consejo para la próxima vez: Acostumbraos a pegar los códigos muy largos en una página de tipo Pastebin, y colgar aquí sólamente su link, por favor. La lectura se hace incompresible cuando tienes que ir bajando 2 páginas con el scroll...
  2. pioj

    Trasteando ECS Tiny Mode

    Pero... Ésto ya no es tanto un experimento con el TINY, no? Por lo que comentas, te estás centrando en hacer más bien un juego multiplayer.... Aclara mi duda, por favor. Me interesa bastante aprender sobre TINY/ECS.
  3. Dudo mucho que aporte nada relevante para vosotros. Es un tipo de texturizado basado en ruido. En todo caso, lo que sí os interesa aprender es el Triplanar...
  4. pioj

    No se renderizan los objetos

    ¿Puedes dar algo más de detalle sobre este problema, por favor? Qué opciones tocaste?
  5. Along with the Substance team, we are excited to announce the next Asset Store challenge, the Inside the Vault: Unity 3D Environment Art Contest! Substance Painter and Designer help power some of the highest quality art available on the Asset Store, including Buried Memories Vol. 1: Yggdrasil, the first release from the Unity Icon Collective. […] Ver artículo completo...
  6. Have you ever tried using tileable textures to cover large surfaces or add fine-scale detail to your meshes? If so, you’re probably familiar with the visible repetition pattern that quickly emerges with higher tiling values. At Unity Labs, we have developed a new texturing technique that avoids this issue, Procedural Stochastic Texturing. Tileable textures are […] Ver artículo completo...
  7. pioj

    Pixelado "extra".

    Discrepo, no me parece que sea una buena idea, fíjate en el suavizado de antialias que crea con los píxeles. Ese desenfoque es causado por el downscaling con filtro bilineal. En mi caso personal yo haría una función de escalado por software...
  8. pioj

    Tamaño de la pantalla

    No sabemos si se refiere específicamente a GUI, puede ser un juego que quiera tener en modo ventana... Te recomiendo que mires bien el Build Settings, en busca de alguna opción que permita ajustar resoluciones a "aspect ratio" y no a resoluciones fijas. Otra cuestión es definir qué resolución tiene ese monitor pequeño que dices, y preparar una config para él... AVISO: Unity3D no fue diseñado pensando en esas pantallas pequeñas LCD de 3 ó 4", así que si se trata de eso, te recomiendo que elijas otro engine...
  9. pioj

    2018.3 vs 2018.2 u otros.

    El salto para atrás? no afecta a nada... El salto hacia adelante? Prepárate para más bugs y uan nueva API en algunos Componentes...
  10. Gracias por confirmar el Bug, sólo es exclusivo de portar a la plataforma UWP, Windows Store, etc..
  11. pioj

    Pixelado "extra".

    ¿Quieres decir que reduciendo el maxsize consigues pixelizar la imagen de forma correcta? Confirma, pls. Puede ser un buen recurso para la Comunidad...
  12. We created an example interactive vertex displacement effect with Shader Graph and the Lightweight Render Pipeline to help you use these features to design effects. This post will walk you through our process. Get the demo project with the Shader Graph shader, example scene, and some example game assets from the 3D Game Kit, and […] Ver artículo completo...
  13. Sometimes you just want a small array without the heap allocations and GC. Existing solutions like stackalloc require unsafe code, don’t allow for dynamic growth, and don’t support foreach loops. So today we’ll design and build a code generator that puts a new tool in your toolbox! Goals The goal today is to create a […] Ver artículo completo...
  14. Plastic SCM is a full version control stack integrated with Unity. It enhances Unity’s project creation with asset versioning, diff and merging capabilities, and repo management among other features. Plastic’s Unity plug-in is bundled into Unity’s executable, you access it through through the Edit menu > Project Settings > Editor and then select Plastic SCM […] Ver artículo completo...
  15. Unity is releasing a free library of common measured materials to make it easier to develop great looking models, with a focus on automotive and transportation. We are pleased to announce the introduction of a new measured materials library, providing customers with access to a free set of materials including several kinds of leather and […] Ver artículo completo...
×